Overslaan en naar de inhoud gaan

Er is weer plek op MolBlog!

Ik zal eens de cyclus schetsen van de gemiddelde blogger op dit blog. Ik doe herhaaldelijk oproepen en daar komen vaak veel mensen op af…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts een of twee op de 50 bakt er echt niets van en kan gewoon helemaal niet schrijven of slaat de plank voortdurend mis. Daar nemen we dan snel afscheid van.
Een deel van de rest is ook enthousiast, begint vol goede moed en bakt er wel iets van. Na een paar weken merken ze alleen dat het nogal belastend is om steeds de druk van mij in hun mailbox te voelen.

related partner content for mobile comes here

Ze beloven elke week één of twee berichten te posten (meer vraag ik niet, maar het is wel een minimum), maar dat wordt al snel te veel, gezien de drukte van hun gewone werkzaamheden.
Jammer, omdat het vaak toch ook wel wat tijd kost voor dat een blogger uberhaupt aan het bloggen slaat. Blogangst noem ik het maar: angst voor de kritiek en de reacties die soms inderdaad bruut kunnen zijn.

Ze bedanken dan vriendelijk voor de geboden kans, maar zien geen mogelijkheid om door te gaan.

Jammer, maar helaas.

Hier zitten ook de bloggers bij die door hun baas teruggefloten worden. Er blijken in Nederland toch nog wel erg veel bedrijven te zijn, die het vervelend vinden dat werknemers een bijdrage leveren aan MolBlog.nl, die volgens de bazen toch echt ten koste gaat van de aandacht voor de eigen winst/klanten/omzet.

Het sterke middenveld bestaat uit de mensen die hier met enige regelmaat zijn en ook zeker leuke stukken schrijven, maar niet dagelijks. Ze vormen wel de groep die het geheel aan de gang houdt.

Dan heb je een select groepje smaakmakers. Ze komen uit verschillende hoeken en hebben vaak niet eens broekscheurend nieuws, maar hun invalshoek is altijd bijzonder en/of persoonlijk en daar komen vaak veel reacties op. Niet zelden zijn ze ook wel even bezig met hun stuk.

Het zijn de postings waarin de blogger zich opwindt, verwondert of anderszins uit het lood blijkt geslagen. En die daardoor opvallen en een gevoelige snaar raken.

Nou, van die groep die het wel leuk lijkt, maar na drie berichten afhaakt, hoef ik geen uitbreiding. Maar van de smaakmakers wil ik er nog wel een paar. Ook voor de mensen die minder frequent of scherp posten, maar die wel iets denken te kunnen bijdragen, is er weer ruimte op MolBlog.nl.

Want de belangrijkste les van de afgelopen anderhalf jaar: niets is statisch hier.

Mensen die opeens tot grote hoogten reiken, blijken in andere perioden niet vooruit te branden. (Om vaak heel legitieme redenen.) Maar zolang je maar af en toe je gezicht laat zien, is dat geen probleem (hoewel ik binnenkort de molblogteamlijst wel ga opschonen, grrrrr.....)

Stuur dus een mail naar tvanvugt@kluwer.nl en wellicht word je co-creator van dit snel groeiende blog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in