(Enquete) Ziet u uzelf als een digitale marketeer?
Doe mee met de Nederlandse enquete!
Uit het onderzoek Digital Distress: What Keeps Marketers Up at Night?, dat eind september werd gepresenteerd tijdens de Advertising Week-conferentie in New York, komt naar voren dat het zelfvertrouwen van marketeers opvallend laag is als het gaat om online vaardigheden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMinder dan de helft van de Amerikaanse professionals ziet zichzelf als digital marketeer, of heeft het idee dat hij bedreven is in digital marketing. Een formele training in digital marketing ontbreekt vaak, 82 procent van de professionals geeft aan dat zij het vak leren in de praktijk.
Marketeers blijken ook weinig vertrouwen te hebben in de effectiviteit van de marketingcampagnes van hun onderneming. Slechts 40 procent van de ondervraagde marketeers denkt dat de marketingcampagnes effectief zijn.
En als het gaat om digitale marketingcampagnes, is slechts 9 procent het volledig eens met de stelling dat digital marketing effectief is. Desondanks heeft 68 procent van de respondenten het gevoel dat men onder druk staat om de ROI van marketinguitgaven te bewijzen.
De data zijn afkomstig uit onderzoek dat is uitgevoerd onder 1000 marketeers, door onderzoeksbureau Edelman Berland in opdracht van Adobe.
Wij zijn benieuwd hoe de Nederlandse marketeer over deze issues denkt. In samenwerking met Adobe doet Tijdschrift voor Marketing daarom onderzoek naar de staat van digital marketing in Nederland. De enquete vindt u hier. Invullen kost u maximaal 5 minuten, de antwoorden worden anoniem behandeld.
De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd tijdens de Adobe Digital Marketing Journey op 8 november in Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid