Overslaan en naar de inhoud gaan

Managers en veranderingen

Veel managers (niet de beste natuurlijk) veranderen niet graag. Veranderingen voelen ongemakkelijk aan, en bovendien zijn ze gevaarlijk,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar toch doen managers dat liever niet. Want dan speelt de manager zich in de kijker, met alle risico's van dien.
Veel managers doen liever meer- en intensiever van hetzelfde. Vooral als hun bedrijf beursgenoteerd is en de terreur van de kwartaalcijfers zich doet voelen. De beurs háát risico's.
Daar krijg je absoluut de handen niet voor op elkaar ...
Wèl voor de volgende saneringsronde ...
De beurs verkiest "corporate anorexia" (afslanken, weer afslanken, verder afslanken en tenslotte "gezond" doodgaan) boven gecalculeerde risico's die een gezondere toekomst nastreven.
De beursanalisten zouden zich moeten realiseren, dat je geen wedstrijd kunt winnen, als je één oog op de bal houdt en het andere op het scorebord. Maar ja, beursanalisten zijn net managers. Zij houden ook niet van veranderingen. Integendeel!

related partner content for mobile comes here

Misschien moeten managers eens aan de volgende anekdote denken. Manager de Jong vertrok bij zijn bedrijf. De directie gaf een afscheidsreceptie en memoreerde zijn carrière en hoe jammer zijn vertrek was. "Het bedrijf gaat jouw 20 jaar ervaring missen" Fout! Het bedrijf gaat 20 maal één jaar ervaringen missen ...!!!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in