Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips om Passbook effectief te gebruiken

Er is behoorlijk wat discussie de laatste tijd rond Passbook (iPhone) en met name de trage adoptie hiervan in Europa. Het kan zijn omdat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Pass”book
De term “Pass” is ook misschien wat misleidend omdat deze daardoor met name voor de reisbranche geschikt lijkt te zijn maar Passbook “Passes” kan veel meer dan alleen een elektronisch vliegticket opslaan. Het is dan ook een van de meest onderschatte technologieën op de iPhone. Passbook biedt naast het opslaan van boardingpassen ook de mogelijkheid om film/concert/schouwburg kaartjes, persoonlijke aanbiedingen, Retail coupons en loyalty kaarten op 1 plek op te slaan. CRM heeft van oudsher vertrouwd op email, dat veel gespamd en genegeerd wordt. Passbook biedt nu echt een alternatieve, dynamische manier om aandacht van klanten te krijgen.

Mogelijk gebruik van papierloze, dynamische “passes”
Gemak bieden en wachttijden reduceren met een interactieve dynamische pass. Locatie gestuurde alarmen maken tickets makkelijk toegankelijk als het beginscherm geblokkeerd is. Gebruik voor het plannen van updates, sturen van toewijzingen van plaatsen en alarmeren en informeren van klanten met belangrijke informatie. Stimuleren om vouchers / coupons in te wisselen; location based targeting laat je push berichten zenden om klanten te herinneren om vouchers dicht in de buurt in te wisselen. Verbeter de klantervaring door iets grappigs of interessants toe te voegen aan (de voucher van) een dagje uit.

Tips om Passbook effectief te gebruiken

  • Plaats links naar Passes in een sms bericht.
  • Plaats links naar Passes in je email campagne (veel e-mails worden inmiddels eerst geopend op een smartphone).
  • Moedig opt-ins aan voor mobiele kortingen in je andere ATL campagnes.
  • Segmenteer je klant voorkeuren en gedrag; zorg da alle push berichten relevant zijn.
  • Update het regelmatig; geef je klanten een reden om het te blijven gebruiken zodat ze continue betrokken zijn bij je merk.

Het is dus een snel en effectief alternatief in plaats van het bouwen van een volledige app: het is dynamisch en kan geüpdatet worden om ook over een langere periode relevant te blijven. Je kan push berichten sturen om klanten betrokken te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in