1 op de 3 Britten heeft een tablet op schoot
De groei is vooral te danken aan de beschikbaarheid van zogenoemde 'low-end tablet' alternatieven. Dit zijn categorie tablets van maximaal €150. Volgens eMarketer is er in de lage geprijsde tabletmarkt nog veel te winnen. Er zijn nog steeds veel consumenten, die niet voor dure modellen willen betalen, maar ook nog geen goedkoper alternatief hebben gekocht. Met Amazon Kindle en vorige maand gelanceerde Hudl (huismerk tablet van supermarktketen Tesco) zullen veel consumenten nog de tablets omarmen de komende periode. Consumenten die reeds gewent zijn aan een goedkoper model, zullen in de nabije toekomst sneller overstappen naar de duurdere exemplaren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens eMarkter zal de groei de komende tijd vooral komen van de doelgroep onder de 12 jaar en de 'Silver Surfers', oftewel 65 jaar en ouder. Ook de doelgroep 12 -17 en 55-64 zal een hogere groei dan gemiddeld laten zien.
Bron: emarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid