Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Eén dashboard om winkelinrichting aan omzet te koppelen’

Retailer kan bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor toename van de omzet
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlands IT-bedrijf Conclusion kondigt een product aan dat het voor fysieke retailers mogelijk maakt om met een koppeling tussen camerabeelden en kassasystemen inzicht te krijgen in hoe klanten zich gedragen. Retailers kunnen hier hun winkelinrichting op aanpassen.

related partner content for mobile comes here

Winkelgedrag
Om dat mogelijk te maken knoopten Conclusion, Axis Communications en Vizualize volgens eigen zeggen hun kennis over camerasystemen, camera’s en software aan elkaar, die het gedrag van klanten in beeld brengt. Axis Communications is specialist op het gebied van netwerkcamera’s. Vizualize is gespecialiseerd in systemen die mensen tellen, winkelend publiek tracken en het gedrag in winkels meten.

Door de samenwerking krijgen retailers volgens de samenwerkende partijen inzicht hoe lang klanten in de winkel zijn en wanneer zij een winkel bezoeken. Bovendien wordt duidelijk welke producten een klant bekijkt, hoe lang hij een product bekijkt en welke route hij door de winkel neemt. Dat gedrag wordt getoond in een dashboard. De informatie wordt verrijkt met data uit het kassasysteem. Zo kan een retailer bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor een toename van de omzet.

Conclusion: ‘Met dit partnerschap dichten we het gat tussen informatie over klantgedrag online en offline. Online retailers weten veel over het gedrag van hun klanten en passen daar voortdurend hun webshops op aan. Retailers met fysieke winkels hebben vaak weinig informatie.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in