Overslaan en naar de inhoud gaan

CMO Michel Schaeffer verlaat bol.com na 14 jaar

Margaret Versteden volgt hem op als nieuwe marketingdirecteur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij begon op 6 maart 2001 als marketing directeur bij bol.com, een leuk klein bedrijf met een paar honderdduizend klanten, 26 getalenteerde en enthousiaste medewerkers en een flinke dosis ambitie. In augustus, 14 jaar later, neemt Michel Schaeffer afscheid als cmo. Hij maakte zijn vertrek vandaag bekend op

related partner content for mobile comes here

Explosieve groei

Schaeffer is de afgelopen 14 jaar verantwoordelijk geweest voor de marketing en propositie-ontwikkeling van het bedrijf. Sinds de start in 1999 heeft bol.com een explosieve groei doorgemaakt. Het totale aantal klanten is inmiddels gestegen tot ruim 5 miljoen en de omzet groeide de afgelopen vijf jaar gemiddeld ieder jaar met meer dan 20 procent. Schaeffer omschrijft die tijd als één spannend jongensboek Een echte page-turner. &;Vorig jaar begon het echter te kriebelen. Na veertien jaar hetzelfde boek ben ik benieuwd of er nog andere jongensboeken zijn. Andere spannende avonturen om te beleven.&;

Bovendien vindt Schaeffer het een goed moment om op te stappen: &;2014 was het meest succesvolle jaar uit de geschiedenis van bol.com. De strategie staat als een huis en ik verwacht ook in de komende jaren nog een enorme groei voor bol.com. Nu we een geschikte opvolger hebben gevonden, neem ik afscheid.

Marketingdirecteur Versteden

Schaeffer wordt opgevolgd door Maragaret Versteden (38), die aan de slag gaat onder de noemer &;marketingdirecteur&;. Zij heeft eerder gewerkt bij Bain & Company, Nike en BCG. Binnen Nike was Margaret verantwoordelijk voor de Nike e-commerce en online customization business. Aansluitend was ze in verschillende rollen eindverantwoordelijk voor de regio’s Centraal- en Oost- en Noord-Europa. Na Nike werkte Versteden tien jaar in strategische consultancy en was zij de afgelopen drie jaar binnen Bain & Company als partner gespecialiseerd in FMCG, retail en e-commerce.

Directieteam 

Naast de marketingdirecteur bestaat de directie van bol.com uit: Patrick Wauters (Buying & Merchandising), Huub Vermeulen (Operations), Jurrie van Rooijen (IT), Marijn de Wit (Finance & Support) en Daniel Ropers (algemeen directeur).

Schaeffer zelf wil zich na een sabbatical gaan storten op start-ups met innovatieve concepten die ondersteund worden met venture capital en toe zijn aan een volgende groeifase. &;Net zoals ik dat bij bol.com heb gedaan vind ik het ontzettend leuk om jonge bedrijven, nationaal of internationaal, in die fase richting te geven.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in