Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mails blijken in coronatijd effectiever

Veel organisaties zien hun open- en klikratio’s stijgen.
E-mail
© 123RF
E-mail
© 123RF

E-mail is een belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. Dat blijkt uit onderzoek van DDMA, de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing en service, waaraan 54 organisaties uit 17 branches deelnamen.

related partner content for mobile comes here

E-mails blijken in coronatijd effectiever. Veel organisaties zien hun open- (47%) en klikratio’s (46%) stijgen. Daarnaast ziet 35% het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing omhoog gaan. Naast de gestegen effectiviteit van e-mails, is ook het aantal e-mailinschrijvingen bij 26% van de organisaties gestegen. Bijna de helft (48 procent) zegt op dit moment meer e-mails te versturen dan voor de coronacrisis.

Inhoudelijk passen veel organisaties hun e-mailcommunicatie aan de situatie aan. In het begin van de crisis lag de nadruk op informatieve, servicegerichte e-mails. Inmiddels blijken commerciële berichten voor conversiegerichte e-mailmarketing weer op gang te komen.

'De cijfers laten zien dat e-mail in deze tijd een van de meest effectieve kanalen is voor interactie met consumenten. Uit de gestegen ratio’s en conversies blijkt duidelijk dat consumenten de manier van mailen van organisaties waarderen', zegt DDMA-directeur Diana Janssen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in