Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste vertrouwen in nieuwsmerken NOS, RTL Nieuws en NU.nl

Vertrouwen in nieuws blijft hoog in Nederland.
1
© 123RF
1
© 123RF

Het vertrouwen in algemeen nieuws in Nederland blijft hoog en dat in sociale media laag. Dat blijkt uit het Digital News Report 2020 van Reuters Institute for the Study of Journalism en het Commissariaat voor de Media.

Nederland is ook dit jaar weer in de bovenste regionen te vinden als het gaat om groot vertrouwen in nieuws. Daarbij gaat het vooral om nieuws dat Nederlanders zelf gebruiken. Zoekmachines worden minder vertrouwd en nieuws op sociale media nog minder. Dat geldt ook voor jongere gebruikers.

Nederlanders geven naast de voorkeur voor onafhankelijk nieuws ook aan dat ze neutrale berichtgeving willen. 

related partner content for mobile comes here

NOS meest vertrouwde nieuwsmerk

Als het gaat om vertrouwen in nieuwsmerken dan is de top-3 NOS, op afstand gevolgd door RTL Nieuws en NU.nl. AD, Volkskrant en NRC staan ongeveer gelijk. Onderaan bungelen De Telegraaf, LindaNieuws en GeenStijl.

De onderzoekers laten weten dat de meting wel voor de uitbraak van het coronavirus heeft plaatsgehad. Tijdens de uitbraak nam de nieuwshonger aanzienlijk toe.

nieuws
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in