Overslaan en naar de inhoud gaan

De Nederlandse marketeer is creatief, gedreven en gepassioneerd

Blijkt uit data van LinkedIn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de woorden ‘creatief’, ‘gedreven’ en ‘gespecialiseerd’ val je niet meer op bij recruiters en hr-professionals. Dat blijkt uit LinkedIn’s wereldwijde data-analyse van profielen die nu voor de vijfde keer op rij is uitgevoerd.  Naast een algemene analyse van de meest gebruikte woorden, is ook gekeken welke buzzwords populair zijn bij de Nederlandse marketeers. 

related partner content for mobile comes here

De top 10 van marketeers

1. Creatief
2. Strategisch
3. Gedreven
4. Gepassioneerd
5. Enthousiast
6. Verantwoordelijk
7. Ambitieus
8. Innovatief
9. &;Track Record&;
10. Gemotiveerd

De algemene lijst

1. Creatief
2. Gedreven
3. Gespecialiseerd
4. Verantwoordelijk
5. Expert
6. Gepassioneerd
7. Gemotiveerd
8. Strategisch
9. Enthousiast
10. Analytisch

Gespecialiseerd, expert en analytisch, kwalificaties die in profielen veel voorkomen, komt je bij marketeers nauwelijks tegen. Omgekeerd zijn marketeers gek op woorden als strategisch, ambitieus, innovatief en track record.

 

“Als je wilt opvallen, zorg dan voor context,” laat Britt van Capelleveen, e-recruiter bij LindedIn, weten. “Houd het niet bij ‘lege’ woorden maar laat zien wat je kan en wat de resultaten daarvan zijn. Daarmee onderscheid je je van de massa. Was jij bijvoorbeeld het creatieve brein achter een bepaald project, noem dan dat project op je profiel en geef aan wat jouw bijdrage was.”

Ben je ontzettend creatief, heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben je enorm gedreven, zorg dus dat je opvalt tussen andere profielen. Onderstaande tips helpen je op weg:

1. Vertel niet wat je kan, laat zien wat je kan. Het elimineren van de buzzwoorden op je profiel is een geweldig begin, maar waak ervoor dat je niet het ene buzzwoord met het andere vervangt. Laat met voorbeelden zien waaróm je creatief bent. Heeft jouw creativiteit tot geweldige resultaten geleid? Of heeft het je verder geholpen in je carrière? Je kan dit gemakkelijk laten zien door voorbeelden van je werk te uploaden in je ‘summary’.

2. Weg met die vakantiefoto! Kijk eens goed naar je profielfoto. Geeft deze een goed beeld van jouw professionele persoonlijkheid? Onderschat de waarde van de profielfoto niet. Als je een profielfoto hebt is de kans dat je profiel bekeken wordt 14 keer hoger dan als je er geen hebt.

3. Maak anderen nieuwsgierig. Laat mensen niet zoeken naar je kwaliteiten. Met een sterke headline kun je mensen nieuwsgierig maken om jou te leren kennen. En ben je actief op zoek naar een baan? Zet dat dan in je headline!

4. Laat je van je beste kant zien. Wat is nou een betere manier om te laten zien dat je gedreven bent dan door je vrijwilligerswerk op je profiel te zetten. Het kan helpen om aangenomen te worden. Onderzoek van LinkedIn in de VS heeft aangetoond dat werkgevers ervaring met vrijwilligerswerk net zo belangrijk vinden als betaald werk.

5. Vaardigheden maken de man. Het toevoegen van vaardigheden (skills) aan je profiel vergroot de kans dat je op LinkedIn bekeken wordt met 13 keer. Je vaardigheden bieden een visueel overzicht van jouw professionele identiteit op een makkelijke en overzichtelijke manier. Maak een mooie mix van high level en niche vaardigheden om ervoor te zorgen dat je naar boven komt in de voor jouw interessante zoekresultaten.

6. Geef je fans een plek op jouw profiel. Laat anderen voor je spreken door het vragen van aanbevelingen (recommendations). Voor de beste aanbevelingen vraag je hen om specifieke voorbeelden van je vaardigheden en talenten te geven.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in