Overslaan en naar de inhoud gaan

Poll: Is de Gouden Loeki-uitreiking goed voor het imago van onze creatieve industrie?

Woensdag 14 januari werd de Gouden Loeki in een live uitzending uitgereikt. Is dat goed voor de beeldvorming van de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Woensdag 14 januari keken 1,5 miljoen Nederlanders naar de uitreiking van de Ster Gouden Loeki 2014. Het was een speciale gelegenheid. Niet alleen was het de 20ste editie van de Gouden Loeki, het was ook de laatste keer dat Ster een live programma wijdt aan de award: .

related partner content for mobile comes here

Jan Rijkenberg (BSUR) schrijft in een blog op adformatie.nl dat de Gouden Loeki &;gelukkig nooit meer op televisie komt&;. Rijkenberg: &;(...) waar in Hollywood de glamour past bij de vele Awards shows in de filmindustrie, zien we bij de Loeki Uitreiking versleten spijkerbroek en driedagenbaard dragende creatieven net zo ongemakkelijk niet zichzelf zijn in hun smokings als Messi of Sven Kramer tijdens hun sportgala’s. Daar komen de sportgala’s er nog goed van af. Die atletische lijven doen het best goed in zo’n pak en de genomineerden staan fier op het podium. Maar bij de Loeki plaatsen we die overwerkte lijven in luie banken, waar ze vervolgens verveeld in wegzakken. Dat is de uitstraling die de ‘creatieve industrie’ oproept bij 1,5 miljoen TV kijkers. Hier zit het vak dat zijn brood verdient aan het creëren van beeldvorming.&;

Hoe denkt u hierover?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in