Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Loeki-winnaars: ‘Een grap is minder lang houdbaar’

De commercial Buddyhond van KNGF is een atypische Loeki-winnaar. De makers verklaren het succes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Gouden Loeki 2014 is gisteravond uitgereikt aan de stichting KNGF Geleidehonden en reclamebureau Selmore voor de commercial Buddyhond. De commercial – waaraan door alle partijen belangeloos werd meegewerkt (naast Selmore onder meer Caviar en The Ambassadors) – is een atypische winnaar van de Gouden Loeki. Kijkend naar , voeren leuke, vrolijke, grappige commercials de boventoon. En anders wel de commercials met dubbeldik sentiment (kinderen, dieren). Buddyhond is daarmee vergeleken een heftig werk. We zien een oorlogsveteraan een deel van zijn – levensechte – gevechtservaringen herleven, waarna hij wordt wakker gelikt door zijn buddyhond. Hoe kan het dat zo’n atypische commercial de Loeki wegkaapte voor een hele rij good old humorcommercials? Adformatie vroeg het Jakko Achterberg en Niels Westra, beiden creative director bij het winnende bureau, Selmore.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in