Gouden Loeki-winnaars: ‘Een grap is minder lang houdbaar’
De Gouden Loeki 2014 is gisteravond uitgereikt aan de stichting KNGF Geleidehonden en reclamebureau Selmore voor de commercial Buddyhond. De commercial – waaraan door alle partijen belangeloos werd meegewerkt (naast Selmore onder meer Caviar en The Ambassadors) – is een atypische winnaar van de Gouden Loeki. Kijkend naar de winnaars van de afgelopen jaren, voeren leuke, vrolijke, grappige commercials de boventoon. En anders wel de commercials met dubbeldik sentiment (kinderen, dieren). Buddyhond is daarmee vergeleken een heftig werk. We zien een oorlogsveteraan een deel van zijn – levensechte – gevechtservaringen herleven, waarna hij wordt wakker gelikt door zijn buddyhond. Hoe kan het dat zo’n atypische commercial de Loeki wegkaapte voor een hele rij good old humorcommercials? Adformatie vroeg het Jakko Achterberg en Niels Westra, beiden creative director bij het winnende bureau, Selmore.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid