DE investeert in marketing
De nieuwe topman van Douwe Egberts, Michiel Herkemij, wil van DE weer een winnaar maken. Hij beschouwt innovatie en omzetgroei als zijn…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In het Financieele Dagblad heeft Herkemij aangegeven meer geld vrij te willen maken voor marketing. DE gaat daar ongeveer 9 procent van de omzet aan uitgeven, in plaats van de huidige 4 procent. Dat is volgens Herkemij te weinig voor een bedrijf dat tot de drie grootste consumentenmerken in Nederland. Ook voor innovatie is het volgens hem hoog tijd, want daar is sinds 2001 geen sprake meer van geweest binnen het bedrijf.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Herkemij wil bovendien binnen een jaar een Douwe Egberts-publiekscentrum kunnen openen in Amsterdam, vergelijkbaar met de Heineken Experience. Douwe Egberts wordt onder de nieuwe naam DE Master Blenders 1753 op 9 juli officieel genoteerd aan de Amsterdamse beurs.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid