Overslaan en naar de inhoud gaan

Inkomsten mobiele telefonie krimpen verder

De Nederlandse markt voor mobiele telefonie is in het eerste kwartaal met 2,7 procent op jaarbasis gekrompen tot 1,5 miljard euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hogere uitgaven aan data- en sms-verkeer konden de dalende bestedingen voor bellen niet compenseren, meldt marktonderzoeker .

related partner content for mobile comes here

Vodafone heeft als enige van de drie mobiele operators met een eigen mobiel netwerk zijn omzet zien groeien in het eerste kwartaal. Het bedrijf zag zijn marktaandeel op jaarbasis groeien met 1,6 procent. Het marktaandeel van T-Mobile groeide met 0,7 procent. KPN is de grote verliezer met een krimp van het marktaandeel met 2,3 procent.

Telecompaper verwacht dat de Nederlandse mobiele markt dit jaar met ongeveer 2 procent krimpt tot 5,9 miljard euro. In de periode tot en met 2016 wordt licht herstel voorzien tot ongeveer 6,2 miljard euro.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in