Overslaan en naar de inhoud gaan

De eerste travel review aggregator

Het lijkt wel een beetje het woordspelletje "de kat die krapt de krullen van de trap": de eerste travelreviewaggregator?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag een lead-story op Hotel Marketing.com over Kango, de eerste travel review aggregator

related partner content for mobile comes here

claimt te werken met een unieke combinatie van semantic- en social search technologie. Dit betekent dat ze 20 miljoen meningen van meer dan 1000 review websites hebben geanalyseerd. "Zoekers" kunnen nu ook zoeken op termen als "romantisch" of "lekker", naast objectieve criteria als prijs, locatie en meer. Alle informatie is door reizigers samengesteld en dus niet door de "hospitality industry" zelf. Deze beta versie werkt vooralsnog alleen in Hawaï en Californie, maar gezien de reputatie van de initiatiefnemers gaan zij de wereld veroveren.

presenteerde recentelijk een top 50 van de meest innovatieve websites uit de reiswereld. Alhoewel men toegeeft dat de beoordelingen toch wel subjectief zijn, valt het op dat de meest genoemde sites review- en social networksites zijn:





Kortom de invloed van klanten reviews wordt nog groter dan menigeen denkt. De gevestigde orde uit onze industrie komt in het hele verhaal niet voor. Ook de recentelijk gelanceerde "nieuwe" site voor heeft nog steeds een sterk web1.0 gehalte.

Een goede, dus succesvolle, internet strategie wordt de komende jaren een steeds belangrijker factor bij de waardebepaling van een bedrijf, dus ook voor hotels of touroperators.
Blijven die managers slapen in hun eigen terwijl outsiders de hele branche innoveren of ...?

Een uitgebreide beschrijven van het Kango initiatief staat te lezen op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in