Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingplanning onder druk door groei aantal kanalen

Marketeers hebben moeite om de steeds complexere communicatiekanalen centraal aan te sturen. Zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unica, een bedrijf dat software ontwikkelt voor marketingmanagementsystemen, ondervroeg de marketeers van 47 bedrijven, met omzetten tussen de 200 miljoen en vijf miljard euro, over marketingplanning en -management.

related partner content for mobile comes here

Grootste uitdaging: het verhogen van de relevantie en timing van alle marketingboodschappen. De respondenten zien het gebruik van meerdere kanalen - zoals mms en internet - de komende jaren verder groeien. Gemiddeld gebruiken de respondenten vijf marketingkanalen, waaronder direct mail, e-mail, telemarketing, internet en kantorennetwerk.

Het aantal kanalen zal de komende tijd alleen maar toenemen. Ter illustratie: alle ondervraagden verwachten dat zij sms en mms in de komende jaren opnemen in hun marketingstrategie. Ook verwachten ze een sterke groei in e-mail, internet en inbound callcenters.

65 procent van de deelnemers ziet afstemming en consistentie van klantinteractie over deze kanalen als de grote uitdaging. De respondenten geven dan ook aan dat ze de komende twee jaar veel meer gebruik gaan maken van technieken als real-time marketing en Marketing Resource Management (MRM).

Wat voor marketingtechnieken zetten de marketeers op dit moment in? 97 procent van de ondervraagde marketeers gebruikt reeds gedragsvoorspellende technieken.
Het gebruik van real-time markting en MRM-technieken zal volgens de onderzoekers sterk groeien, respectievelijk toenemen van 15 en 26 procent nu, naar 98 procent in twee jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in