Marketingplanning onder druk door groei aantal kanalen


Unica, een bedrijf dat software ontwikkelt voor marketingmanagementsystemen, ondervroeg de marketeers van 47 bedrijven, met omzetten tussen de 200 miljoen en vijf miljard euro, over marketingplanning en -management.
Grootste uitdaging: het verhogen van de relevantie en timing van alle marketingboodschappen. De respondenten zien het gebruik van meerdere kanalen - zoals mms en internet - de komende jaren verder groeien. Gemiddeld gebruiken de respondenten vijf marketingkanalen, waaronder direct mail, e-mail, telemarketing, internet en kantorennetwerk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet aantal kanalen zal de komende tijd alleen maar toenemen. Ter illustratie: alle ondervraagden verwachten dat zij sms en mms in de komende jaren opnemen in hun marketingstrategie. Ook verwachten ze een sterke groei in e-mail, internet en inbound callcenters.
65 procent van de deelnemers ziet afstemming en consistentie van klantinteractie over deze kanalen als de grote uitdaging. De respondenten geven dan ook aan dat ze de komende twee jaar veel meer gebruik gaan maken van technieken als real-time marketing en Marketing Resource Management (MRM).
Wat voor marketingtechnieken zetten de marketeers op dit moment in? 97 procent van de ondervraagde marketeers gebruikt reeds gedragsvoorspellende technieken.
Het gebruik van real-time markting en MRM-technieken zal volgens de onderzoekers sterk groeien, respectievelijk toenemen van 15 en 26 procent nu, naar 98 procent in twee jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid