Overslaan en naar de inhoud gaan

De beste dag voor PR

Nieuws is 24/7, maar toch zijn er dagen waarop je een grotere kans hebt op publiciteit. Veel bedrijven zijn geneigd te denken dat zij zelf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze nogal gedateerde gedachte past echter niet meer in een tijd waarin redacties worden overschaduwd door een veel grotere groep van voorlichters en PR adviseurs. Deze vechten om iedere redactionele millimeter of seconde. Kortom, de verhouding tussen redactionele vraag en aanbod is compleet uit balans.

related partner content for mobile comes here

Om boven het redactionele maaiveld uit te komen worden creatieve middelen bedacht. Denk aan gebruikelijke BN-ers die voor een 'snabbel' best een product willen vasthouden of aan persreizen naar verre oorden. Voor die laatste hebben redacties nog zelden tijd, aangezien de bezettingen steeds kleiner wordt.

Hoe kom je dan toch onder de aandacht? Op de eerste plaats: zorg voor een goede relatie met redacties, maak je nieuws actueel en relevant, stuur deze naar redacties die publiceren over het betreffende onderwerp en misschien nog belangrijker?.communiceer op het juiste moment.

Maar wanneer is nou de beste dag voor PR?
Maandag? Dinsdag? Misschien wel zondag? Bedenk dat veel bedrijven op zaterdag in de krant willen met een PR-stunt. Bedenk dan ook dat redacties op vrijdag mailboxen hebben die afgeladen vol zitten met zogenaamde 'PR-stunts'. Vrijdag is dus geen goede dag voor PR.

Woensdag wellicht? Op woensdag hebben ook redacties te maken met de vrije middag van ouders. Kortom, woensdag kan, maar verre van ideaal. Maandag? Ja, maandag zou wel eens een hele goede dag voor PR kunnen zijn. Op deze dag staat het weekendnieuws al in de krant en start iedereen rustig de week op. Naast analyses van de voetbaluitslagen, opening van beurzen, wordt er op maandag niet veel nieuws gemaakt. Kortom, pak je kans en communiceer op maandag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in