Overslaan en naar de inhoud gaan

'DDB & Tribal moest vloerbreed aan de bak voor de perfecte virale hit'

Edward Bardoul analyseert de nieuwe Centraal Beheer: 'Creatie op hun lazer geven; hoe kan het dat zo’n Eurovisiehoax niet door jùllie is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Woedend waren ze bij DDB & Tribal toen Pool Worldwide met Anouk de grootste inhaker voor sinds tijden mocht maken. Althans, dat stel ik me zo voor. Je hebt niet alleen client ownership, maar ook een lange creatieve geschiedenis met het merk. (Dat de claim van Paul Meijer op de creatieve glorie van Centraal Beheer net zo gerechtvaardigd is, maakt het alleen maar pijnlijker.) Paniek in de tent. Vechten voor het account.

related partner content for mobile comes here

Bij Achmea lijkt de langstlopende Nederlandse themacampagne al geruime tijd niet meer serieus genomen. We zien inmiddels op TV wat onschadelijk behang met wat onopvallende proposities gepreveld door een onhoorbare voice-over over wat onzichtbare beelden. Centraal Beheer is zoekende en ze zoeken het niet meer in een opvallende campagne die ondanks alles amper rendeert.

DDB & Tribal moet dus vechten voor wat het waard is, in de zomer van 2013. Het account borgen! Pietro briesend naar Apeldoorn sturen. Juristen aan het werk stellen en Achmea wijzen op contractuele schendingen. Creatie op hun lazer geven; hoe kan het dat zo’n Eurovisiehoax niet door jùllie is bedacht?! Maar nadat je je stoom hebt afgeblazen blijft er maar één ding over. Je herpakken en beter leveren dan Pool Worldwide. Als bureau met zo´n prachtige creatieve geschiedenis en zo´n sterke creatieve vloer moet je het wèrk laten spreken. Dus, vloerbreed aan de bak voor de perfecte, volgende virale hit. Het is zomer, maar dat blijft het niet! Nee, we hebben al drie jaar op rij, de rayonhoofden bij elkaar gehad. Een winterbandenschaarste. Fracturen van gevallen fietsers op de eerste hulp. Unox heeft de seizoenen helemaal naar zich toegetrokken met kleine sympathieke ideetjes, maar wij gaan erop en erover!

De bungelende creatieve directie was erg blij met het script dat boven bleef drijven uit vele wanhopige reviews. Een idee zo klein, zo simpel en toch zo verrassend. Een sympathiek filmpje met kindertjes, maar met een verrassende harde plot. Een uitgestelde grap, zoals we die van Centraal Beheer kennen, maar die dan oer-Hollands en pretentieloos uitvoeren. Dit moet hem worden! Productioneel kan ook geen issue zijn dit keer. Eén locatie, twee kindjes. Alles lekker close draaien. Het hoeft zelfs geen winter te zijn om hem te schieten. Besneeuwde bomen in de achtergrond matten en de kleuren lekker koud maken in de grading. De kosten zijn schaalbaar… Als we Bart Timmer niet kunnen betalen, maakt niet uit, want dit idee is zo sterk dat het zichzelf uitvoert. Wat een opluchting. Het enige dat we hoeven te doen is de uitzendkopieën op precies het goede moment de deur uitsturen. Unox, eat your heart out! Laat die winter nu maar komen...

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in