BVA heeft vertrouwen in oplossing voor verbod op gepersonaliseerde reclames
Woensdag zei de Europese privacywaakhond: ‘Einde aan personalized ads op Facebook en Insta.’ De BVA hamert op ‘gedeelde belangen’.
Woensdag kondigde de Europese privacywaakhond het einde aan voor gepersonaliseerde reclames op Facebook en Instagram (Meta). Waarom? Omdat ze in strijd zijn met de Europese privacyregels. De platforms van Meta kunnen heel gericht reclames laten zien en adverteerders hebben daar veel geld voor over. Maar volgens de gezamenlijke Europese toezichthouders heeft Meta ‘geen geldige juridische basis’ om al die persoonlijke gegevens te verwerken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid"De vraag die BVA daarbij heeft, is of er wel voldoende vrijheid is om te kiezen."
Wishfull thinking...
a) De keuze is 12,99 per maand. (10+30% apple)
b) Gratis gebruiken met advertenties. (zonder enige opt-out)
c) Geen Meta gebruiken.
Wat nu? Principieel zijn of gewoon meedoen.
Ben benieuwd.