Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA heeft vertrouwen in oplossing voor verbod op gepersonaliseerde reclames

Woensdag zei de Europese privacywaakhond: ‘Einde aan personalized ads op Facebook en Insta.’ De BVA hamert op ‘gedeelde belangen’.
Einde personalized ads?
Einde personalized ads?
© Shutterstock
Einde personalized ads?
Einde personalized ads?
© Shutterstock

Woensdag kondigde de Europese privacywaakhond het einde aan voor gepersonaliseerde reclames op Facebook en Instagram (Meta). Waarom? Omdat ze in strijd zijn met de Europese privacyregels. De platforms van Meta kunnen heel gericht reclames laten zien en adverteerders hebben daar veel geld voor over. Maar volgens de gezamenlijke Europese toezichthouders heeft Meta ‘geen geldige juridische basis’ om al die persoonlijke gegevens te verwerken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Bert Jan ten Kate

"De vraag die BVA daarbij heeft, is of er wel voldoende vrijheid is om te kiezen."
Wishfull thinking...
a) De keuze is 12,99 per maand. (10+30% apple)
b) Gratis gebruiken met advertenties. (zonder enige opt-out)
c) Geen Meta gebruiken.
Wat nu? Principieel zijn of gewoon meedoen.
Ben benieuwd.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in