Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP stelt omzetverwachting stevig bij om achterblijvende tech-sector

Reclamereus WPP komt met een omzetwaarschuwing omdat tech-bedrijven de hand op de knip houden.
Miniatuurvoorbeeld
© WPP
Miniatuurvoorbeeld
© WPP

WPP, een van de toonaangevende wereldwijde reclamebureaunetwerken gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, heeft aangekondigd dat het zijn omzetverwachting voor het volledige jaar heeft herzien vanwege achterblijvende reclameverkopen in de technologiesector en in China.

related partner content for mobile comes here

De beslissing om de omzetprognose bij te stellen wordt hoofdzakelijk toegeschreven aan voortdurende kostenbesparingen bij technologiebedrijven, wat impact heeft op de gehele reclamebranche gedurende dit jaar. In China nemen bedrijven een afwachtende houding aan als het gaat om hun uitgaven als gevolg van de trage economische groei.

Een bescheidener omzetgroei

WPP, met zijn hoofdkantoor in Londen, verwacht nu een bescheidener omzetgroei van 0,5 tot 1 procent voor het huidige jaar, wat een neerwaartse bijstelling is ten opzichte van de eerdere verwachting van een groei tussen de 1,5 en 3 procent.

De waarschuwing voor tegenvallende inkomsten komt na een soortgelijke waarschuwing in augustus. Toen werd aangegeven dat dit deels werd veroorzaakt door aanzienlijke verlagingen van marketingbudgetten door prominente Amerikaanse technologiereuzen, waaronder Microsoft, Amazon, Meta en Apple.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in