Overslaan en naar de inhoud gaan

Bruto mediabestedingen zorgverzekeraars +15% in 2013/2014

De bruto mediabestedingen van zorgverzekeraars zijn in het ‘commercieel seizoen’ 2013/2014 gestegen tot 59 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is 15% meer dan in dezelfde periode een jaar geleden, meldt onderzoeker Nielsen. November en december waren - zoals gewoonlijk - de maanden met de hoogste bestedingen met in het seizoen 2013/2014 een aandeel van bijna 85% op de totale bestedingen. Maar dit seizoen begonnen de zorgverzekeraars al in september met adverteren.

related partner content for mobile comes here


Televisie populairste medium
De meeste adverteerders kozen voor televisie: een aandeel van 59%. Daarna komt radio met een aandeel van 22%. De bestedingen aan internet stegen tot 8% van de totale bestedingen. Aan de overige mediumtypen werd relatief weinig besteed.

Grote zorgverzekeraars (meer dan 1 miljoen verzekerden) schakelden vooral televisie en radio in en gezamenlijk hadden zij binnen deze mediumtypen een aandeel van 90%. Kleinere verzekeraars richtten zich meer op online. Ze hadden binnen dat kanaal een aandeel van 37%.

Meer verzekerden
Meer adverteren leidt niet per definitie tot meer verzekerden. Wel is het zo dat verzekeraars die meer reclamegeld besteedden, over het algemeen ook groei in het aantal verzekerden realiseerden. 

Het onderzoek kwam tot stand in samenwerking met BS Health Consultancy

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in