Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bijen' als omzetstuwers bedrijven

Bedrijven die hun product of dienst aan de man willen brengen, moeten hun pijlen niet richten op trendsetters, maar op de zogenoemde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stellen de Amerikaanse trendwatchers Marian Salzman en Ira Matathia. Onder de titel 'Buzz, gebruik de macht van beïnvloeding en creëer vraag' hebben Salzman en Matathia een boek geschreven over wat zij 'buzz-marketing' noemen. Daarbij staat één doel centraal: zorg dat de bijen praten over jouw product of dienst. Als hun aanbevelingen eenmaal rondzoemen, dan schieten de omzetcijfers omhoog, beloven ze. Geroezemoes rond merken is onontbeerlijk. De bijen zijn daarbij onmisbaar, omdat zij de afstand overbruggen tussen de trendsetters en de overige consumenten.

related partner content for mobile comes here

Het tweetal zou omvangrijk consumentenonderzoek hebben gedaan naar ‘buzz-marketing’. Salzman is directeur strategie bij Euro RSCG Worldwide, Matathia is directeur van dochter NVBMS Partners (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in