Overslaan en naar de inhoud gaan

OC&W: ‘Investeren in sterke positie publiek bestel’

Niet alleen fors bezuinigen, maar het publieke bestel als geheel verbeteren. Naast vergaand bezuinigen ook investeren in een sterke positie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De politica vindt dat er een beter publieksbereik moet zijn van radio en tv onder jongeren en minderheden. Ook moet er meer Nederlands drama in de programmering komen en vernieuwing en ontwikkeling van de publieke omroep. ‘Er zullen keuzes in het takenpakket gemaakt moeten worden en de organisaties binnen het publieke bestel krijgen zeker te maken met organisatorische en personele veranderingen.’

related partner content for mobile comes here

Het kabinet heeft de publieke omroep een bezuiniging opgelegd van 40 miljoen euro in 2004, oplopend naar 80 miljoen euro in 2007. McKinsey geeft aan dat door efficiencyverbeteringen in indirecte taken de indirecte kosten van de organisatie verder verlaagd kunnen worden met 30 tot 55 miljoen euro per jaar. Door effectievere samenwerking rond programma's kan 30 tot 51 miljoen euro op de programmakosten worden bespaard. Keuzes in het takenpakket kunnen een besparing opleveren van 44 tot 67 miljoen euro.

Vandaag komen de omroepvoorzitters en -directies bij elkaar om het rapport te bespreken. De raad van bestuur van de publieke omroep stelt voor om 40 miljoen euro te bezuinigen door het aantal herhalingen van tv-programma's op te voeren en door de krachten te bundelen op het gebied van faciliteiten en aankoop, aldus de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in