Overslaan en naar de inhoud gaan

Bij Blue Band zijn jongetjes brandweermannetje, meisjes ballerina

Nieuwe tv-commercial voor Blue Band Cake & Koekjes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We lijken er vaak niet aan te ontkomen, de strikt bevestigende rolverdeling tussen jongens en meisjes.

related partner content for mobile comes here

(Het kan ook anders, zoals .)

Blue Band houdt de scheiding strikt in zijn beroepencampagne (sinds 2010): ‘In deze langlopende campagne zien we kinderen actief in hun favoriete beroep.’

Dat is in de laatste drie commercials, gemaakt door FCB Amsterdam, een jongetje als brandweermannetje.

Zoals deze:

Nu is het de beurt aan de meisjes, dus worden de ballerina’s van stal gehaald.

Het roodharige brandweermannetje speelde de afgelopen twee jaar de hoofdrol in de Blue Band commercials, nu is het zijn kleine zusje. Ze is al bekend van de Blue Band broodtrommeltjes spaaractie. ‘Maar nu krijgt zij -samen met een balletvriendinnetje- de smaak te pakken van stroopwafel cupcakes bakken. En de roombotersmaak van Blue Band Cake & Koekjes natuurlijk.’

Insteek van de nieuwe commercial, gemaakt door FCB Amsterdam is dat bakken leuk is. ‘Logisch dus ook de conclusie: Bakken doe je samen. Samen met nieuwe Blue Band Cake & Koekjes.’

Credits

Klant: Unilever
Product: Blue Band Cake & Koekjes
Bureau: FCB Amsterdam: Peter Kusters, Dick Bos, Mayke Donkers, Robert Guis
Tv-producer: José Karsten
Productiemaatschappij: Czar: Emelie van Wensen/Robert Nan
Regisseur: Marleen Jonkman

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in