Overslaan en naar de inhoud gaan

Bacardi verstapt zich met Breezer-campagne

Bacardi ligt onder vuur na een online campagne voor Bacardi Breezer. De campagne richt zich op vrouwen, maar de boodschap is nogal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Israelische bureau McCann Digital bedacht "Get An Ugly Girlfriend!", waarin de hipste accessoire voor vrouwen deze zomer een ‘lelijke vriendin’ is... Hieronder twee voorbeelden. Lees vooral ook de copy.

related partner content for mobile comes here

De campagne bevat een en een Facebook-groep. De makers suggereren dat jonge vrouwen het beste een lelijke vriendin kunnen meenemen als ze positief willen opvallen op het strand of in het winkelcentrum.

Vrouwonvriendelijke commercials zijn eigenlijk altijd gericht op mannen. Biermerken bijvoorbeeld met de ‘wij-mannen’ gedachte...
Opmerkelijk dus dat Bacardi denkt dat vrouwen hier echt meer Breezers door gaan drinken.

De weblog-gemeente met een paar oproepen om . Bekijk ook alle reacties op Twitter via ?q=%23bacardifail" title="">

Het oproer heeft succes gehad: Bacardi heeft de actiesite en de Facebook-groep inmiddels offline gehaald. Maar of er nu nog wat te redden valt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in