Bacardi verstapt zich met Breezer-campagne
Het Israelische bureau McCann Digital bedacht "Get An Ugly Girlfriend!", waarin de hipste accessoire voor vrouwen deze zomer een ‘lelijke vriendin’ is... Hieronder twee voorbeelden. Lees vooral ook de copy.
De campagne bevat een website en een Facebook-groep. De makers suggereren dat jonge vrouwen het beste een lelijke vriendin kunnen meenemen als ze positief willen opvallen op het strand of in het winkelcentrum.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Vrouwonvriendelijke commercials zijn eigenlijk altijd gericht op mannen. Biermerken bijvoorbeeld schieten nog wel eens door met de ‘wij-mannen’ gedachte...
Opmerkelijk dus dat Bacardi denkt dat vrouwen hier echt meer Breezers door gaan drinken.
De weblog-gemeente heeft zich inmiddels geroerd met een paar oproepen om Bacardi te boycotten. Bekijk ook alle reacties op Twitter via #search?q=%23bacardifail" title="#bacardifail">#bacardifail
Het oproer heeft succes gehad: Bacardi heeft de actiesite en de Facebook-groep inmiddels offline gehaald. Maar of er nu nog wat te redden valt...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid