Apple, Sony en Coca Cola favoriet in Europa
Apple is het merk waar Europese consumenten de meeste passie voor hebben. Opvallend is dat de top 5 gedomineerd wordt door elektronica…
Apple is het merk waar Europese consumenten de meeste passie voor hebben. Opvallend is dat de top 5 gedomineerd wordt door elektronica merken. Dat blijkt uit het Europese passie onderzoek 2010 onder 10.000 Europeanen, uitgevoerd door Panelteam. De Europese top 5 van meest passievolle merken ziet er als volgt uit:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Enkele andere resultaten uit het onderzoek zijn:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta- Naast Apple als meest passievolle Europese merk is het opvallend dat lokale merken het ook goed doen. Zo is Douwe Egberts het meest passievolle merk in Nederland, Bauli in Italië en Arla scoort hoog in Scandinavië. In UK staan echte Britse merken zoals Cadbury, Marmite en Sainsbury in de lokale top 10 en in het Duitstalige gebied is Milka favoriet.
- Lokale tradities worden enorm gewaardeerd. Ieder land is over het algemeen trots op de lokale gebruiken. Toch vindt 40% van alle ondervraagden het wel jammer dat er naast lokale tradities bijna geen Europese tradities zijn.
- 70% van de Europeanen gaat met plezier naar het werk. De top 3 is Denemarken (89%), Nederland (86%) en Duitsland (73%). Italië bungelt onderaan met 57%.
- Sport is de vrijetijdsbesteding waar Europa het meest gepassioneerd over is (23%). In alle onderzochte Europese landen kwam dit als nummer 1 uit de bus. Opvallend is dat hier één uitzondering op is. De Fransen waarderen PC / Gaming (18%) op hetzelfde niveau als sport (18%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid