Overslaan en naar de inhoud gaan

Bezuinigen op Valentijn

In de VS is Valentijnsdag een stuk groter dan in Nederland. Toch zullen Amerikanen dit jaar minder uitgeven aan etentjes en cadeautjes voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is te lezen in de Brand Keys Customer Loyalty Engagement Index.

related partner content for mobile comes here

93 procent van de respondenten houdt rekening met Valentijnsdag dit jaar, maar men geeft minder uit. De bedragen zakken dit jaar met 5 procent, voor zowel mannen als vrouwen.

Mannen geven aan 133 dollar te besteden, vrouwen 72 dollar. In 2009 was dat respectievelijk 140 en 75 dollar)Wat is populair dit jaar? Geen juwelen of andere exorbitante cadeaus: dit jaar kiest men voor minder dure en persoonlijkere cadeautjes.

85 procent geeft gewoon een kaart (95 procent van de mannen en 75 procent van de vrouwen). 58 procent gaat uit eten (let hier op het verschil: 88 procent van de mannen geeft dit aan, tegenover 28 procent van de vrouwen). Bloemen staat op de vierde plek, met 45 procent gemiddeld (75 procent mannen en 15 procent vrouwen).

Juwelen staan op 6, 15 procent is van plan hier geld aan te besteden (25 procent van de mannen en slechts 5 procent van de vrouwen)55 procent geeft een cadeaubon, maar dat percentage wordt ieder jaar minder, aldus Brand Keys.

Pasen verslaat overigens in de VS nog altijd Valentijnsdag qua verkoop van chocola. In de week voor Pasen gaat er 71 miljoen pond aan chocola over de toonbank, met Valentijnsdag is dat 48 miljoen pond. Maar de meeste chocola wordt gegeten tijdens Halloween: 90 miljoen pond.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in