Overslaan en naar de inhoud gaan

Imagoschade Toyota na terugroepactie

Het betrouwbare imago van de Japanse autofabrikant Toyota komt steeds verder onder druk te staan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een wereldwijde terugroepactie van ruim 8 miljoen Toyota’s wegens gevaarlijke matten en blokkerende gaspedalen, heeft het concern er sinds woensdag een derde probleem bij gekregen: haperende remmen. Dat meldt de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Toyota is het grootste autoconcern ter wereld. Het bedrijf heeft in de Verenigde Staten en Japan tientallen klachten ontvangen over remproblemen bij zijn populaire hybride auto Prius. Dit model is wereldwijd de best verkochte hybride auto en geldt als de technologische trots van Toyota.

Rijders van deze auto hebben gemeld dat de remmen soms gevoelloos aanvoelen. Dit zou het geval zijn wanneer geremd wordt als de auto een drempel oprijdt of over een flink hobbelige weg rijdt. De Nederlandse importeur, Louwman en Parqui, laat weten dat er in Nederland geen klachten zijn. Maar een woordvoerder sluit niet uit dat die nog kunnen komen.

Voor zover bekend gaat het alleen om de nieuwste generatie van de Prius die medio vorig jaar op de markt is gekomen. Het is nog niet bekend of Toyota de auto’s terugroept.

Sinds afgelopen vrijdag is Toyota bezig vele miljoenen auto’s terug te roepen in verband met een mogelijk probleem met het gaspedaal. Toyota ontkent dat dit tot enkele dodelijke ongelukken heeft geleid, zoals Amerikaanse media schrijven.

De schade voor Toyota is nog onbekend, maar kan in de miljarden euro’s lopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in