Overslaan en naar de inhoud gaan

Always wil meisjes zelfvertrouwen geven met #LikeAGirl

De tijd van blauwe vloeistof op een wit inlegkruisje lijkt voorgoed voorbij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandverbandmerken ontdekken dat storytelling beter werkt dan claimen dat jouw hygieneproduct het meeste absorptievermogen heeft. Eerder schreven we over het Amerikaanse merk Hello Flo, dat de ongemakken van de puberteit makkelijker bespreekbaar maakt.

related partner content for mobile comes here

En nu komt Always met een video waarin ze willen afrekenen met de stereotypering ‘als een meisje’. Rennen als een meisje, vechten als een meisje…

De typering herbergt meestal geen compliment in zich. En dat is slecht voor het zelfvertrouwen van jonge meisjes, zo zegt Always (eigendom van Procter & Gamble).

Het maandverbandmerk maakte daarom een video over de negatieve impact die de woorden kunnen hebben op het zelfvertrouwen van meisjes die aan het begin staan van de puberteit.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De video is gemaakt door Lauren Greenfield, een Amerikaanse kunstenaar en documentairemaakster, die vaker over meisjes-issues documentaires maakte en daarvoor prijzen heeft gewonnen, zoals  "Girl Culture," "Fast Forward"  en "THIN".

Het doel van Always: ombuigen tot woorden die een positieve bijklank hebben, in plaats van een negatieve. De campagne past bij de overkoepelende strategie van Always om meisjes en vrouwen te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun talenten en kwaliteiten. Zo werkt het merk samen met Unesco om vrouwen in ontwikkelingslanden een betere opleiding te geven, en exploiteren ze online platforms over , en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in