Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer Ster-adverteerders in tweede week WK

In de eerste twee weken van dit WK zijn er meer adverteerders bij de Ster (136) dan in de voorgaande toernooien (respectievelijk 127 en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een analyse van GroupM. Tijdens het WK voetbal informeert Adformatie op basis van analyses van GroupM wekelijks over de stand van zaken met betrekking tot het adverteerdersgedrag.


related partner content for mobile comes here



Marktaandeel
Maandag heeft het Nederlands elftal de laatste groepswedstrijd tegen Chili zeer succesvol afgesloten. In onderstaande grafiek worden twee periodes met elkaar vergeleken: de periode voordat het toernooi begint en de periode tot en met de derde wedstrijd van het Nederlands Elftal.





Ster behaalt een  relatief hoog marktaandeel (56,4% vs. 54,9% in 2012 en vs. 45% in 2010). Het Nederlands Elftal leeft als nooit tevoren, met name bij Ster. Vooral RTL levert meer marktaandeel in dan tijdens de voorgaande toernooien.  

VI Oranje minder in trek
Opvallend is dat VI Oranje aanzienlijk minder goed scoort dan Studio Brasil, respectievelijk 4,8 procent versus 12,1 procent in doelgroep 20-49  jaar.  In 2012 scoorde VI Oranje nog beter dan Studio Sportzomer. VI Oranje is maandag voor het op primetime geprogrammeerd in plaats van op de late avond. Dit heeft direct tot meer kijkers geleid, maar nog altijd minder dan Studio Brasil.

Blokverloop
Het verloop van de kijkdichtheid binnen het reclameblok is in alle drie de Oranjewedstijden vergelijkbaar. Dit jaar zet de Ster opvallend veel breakbumpers in die ten koste gaan van de eerste blokposities. Vooral de breakbumpers in de rustblokken profiteren van de hoge programmakijkdichtheid. Deze behalen circa 3 grp’s meer dan het blokgemiddelde.

Branches
Retailers Jumbo en Albert Heijn staan al vijftien weken in de top 5 van meest zichtbare merken. De automotive adverteerders, met name Kia, Hyundai, Volkswagen, Opel en Renault, verhogen hun inzet ten opzichte van de periode voorafgaand aan het toernooi.  

NB. Indien er over grp&;s wordt gesproken, worden alle grp&;s op de doelgroep 20-49 jaar en obv 30” equivalenten bedoeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in