Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma: geef mannen hun eigen digitale Linda

Sanoma’s mannenbladen online: nul reacties. Maar er is nog hoop. Stop de huidige merken en begin helemaal opnieuw.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma’s mannenbladen online: nul reacties. Op dat plaatje komen geen kopers af voor Sanoma’s mannenbladen. Maar er is nog hoop. Stop de huidige merken en begin helemaal opnieuw.

related partner content for mobile comes here

Ga eens naar . De meest zieltogende onder de sites van de mannenbladen van Sanoma. Nul reacties. Nul reacties. Nul reacties. Om moedeloos van te worden. De social kracht van Revu, Panorama en Playboy is minimaal.

De oplagen van de printversies van de merken dalen al sinds de jaren negentig. Zou daar nog een koper op af komen? Nee, natuurlijk niet.

Gezien het feit dat er nauwelijks omzet in deze titels zit, nauwelijks winst en geen enkel perspectief online, kan Sanoma twee dingen doen. De titels weggeven, inclusief kosten, aan een liefhebber. Of de titels staken.

Daar zou ik graag een derde optie aan toevoegen: begin helemaal opnieuw met een brandende ambitie in het mannensegment. Met nieuwe merken. Honderd procent digitaal. Waarom zou Sanoma afscheid nemen van de helft van de Nederlandse bevolking? Mannen waren in het verleden niet zo interessant als uitgeefsegment. Dat was in het printtijdperk. Maar digitaal zijn mannen wel degelijk enorme mediaconsumenten.

Maar voordat die stap gezet kan worden naar nieuwe merken, moet je met de oude stoppen. Revu is dood. Panorama is op. Playboy is verlieslatende nostalgie. Geen (jonge) man zit meer op deze merken te wachten. Wel op nieuwe frisse ideeën. Het mooie van deze tijd is: binnen een jaar kun je met één nieuw mannenmerk net zo groot als en veel relevanter worden dan nu met de titels die op de glijbaan zitten en vrijwel beneden zijn aanbeland.

Dus: stop met de merken, ontsla (sorry jongens) een groot deel van de bezetting en begin met je sterspelers en nieuwelingen opnieuw. Maar geef de Nederlandse mannen waar ze recht op hebben: hun eigen digitale Linda.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in