Overslaan en naar de inhoud gaan

Alles wat je moet weten voor Cannes 2015

Van seminars tot feestjes, uiteindelijk draait het voor iedereen om de prijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 62e editie van het &;Cannes Lions International Festival of Creativity&; staat voor de deur. Iedereen die er creatief toe doet (of wil doen), maakt zich de komende dagen op voor een tripje naar de Zuid Franse-kust. Voor de echte diehards begon het festival afgelopen vrijdag al met het Lions Health-festival - ter ere van creativiteit in de healthcare - maar van 21 tot en met 27 juni verandert Cannes in een waar walhalla voor de internationale media-, marketing-, reclame- en communicatiebranche.

related partner content for mobile comes here

Adformatie zette de belangrijkste informatie op een rijtje:

Wie kun je er spotten?
Naast de &;crème de la crème&; van de creatieve industrie wandelt menig wereldster de komende dagen in het Palais of over La Croisette. Waar vorig jaar de filmsterren met Jared Leto en Patrick Stewart in de meerderheid waren, zijn het dit jaar vooral de (Amerikaanse) televisie- en muzieksterren die met hun sterrenstatus flaneren. Een top tien te spotten celebs:
10. Steven Yeun (The Walking Dead)
9. Mark Ronson (Producer)
8. Marilyn Manson (Rocker)
7. Adrian Grenier (Entourage)
6. Monica Lewinsky
5. Al Gore
4. Will.i.Am
3. Jamie Oliver
2. Pharrel Williams
1. Kim Kardashian-West

Wie wint er wat?
Dit jaar zijn er een recordaantal van 40.133 cases ingezonden naar het 62e Cannes Lions International Festival of Creativy. Ook zijn er aanzienlijk meer Nederlandse cases ingezonden (643 dit jaar tegenover 272 vorig jaar). Benieuwd wie er met een leeuw naar huis gaan? Dan moet je op deze momenten alert zijn:

Op maandag 22 juni worden vanaf 19:00 de volgende Lions uitgereikt:
Direct, Mobile, Press and Promo & Activation Lions Awards, Young Lions Print Competition.

Op dinsdag 23 juni vanaf 19:00:
Media, PR, Outdoor, Glass and Creative Effectiveness Lions Awards, Young Lions Media and PR Competition.

Op woensdag 24 juni vanaf 19:00:
Design, Product Design, Radio and Cyber Lions Awards, Young Lions Cyber and Design Competition.

Op zaterdag 27 juni vanaf 19:00:
Film, Film Craft, Branded Content & Entertainment and Titanium & Integrated Lions Awards, Young Lions Film and Marketers Competition.

Waar moet ik gaan kijken?
Ondanks dat niet veel Nederlanders de moeite zullen nemen om tussen het feesten en het netwerken door een seminar te bezoeken, maken we toch een selectie van seminars die de moeite zijn om over te praten:

Zondag:
1000 – 1045: How to survive a zombie attack (and harness cultural trends to grow brands)
Sprekers: Jon Gittings (MediaCom), Josh Sapan (AMC Networks), Dave Alpert (Executive Producer, The Walking Dead), Steven Yeun (Acteur, The Walking Dead).
1100 – 1145: Meet the disruptors: how tinder coupled technology with human experience
Sprekers: Sean Rad (Tinder), Bill Kanarick (Sapient), Caroline Daniel (Financial Times)
1430 – 1500: Trust and Bananas: Belgian Creativity and Images with stopping power
Sprekers: Frieke Janssen (Fotograaf) en Rizon Parein (3D Designer)

Maandag:
1100 – 1145: The Millennial Mind: Creativity & What it means to the world’s largest generation
Sprekers: Joanna Coles (Cosmopolitan) en Evan Spiegel (Snapchat)
1300 – 1345: 9th Annual Grey Music Seminar
Sprekers: Ton Myhren (Grey Group), Marilyn Manson (muzikant)
1430 – 1530: Why you can be creative under fire too
Sprekers: Mark Woerde (Lemz)
1500 – 1530: Collaboration for greater good: Game-changing partnerships that galvanize social change
Sprekers: Adrian Grenier (Acteur, Entourage), Allison Dew (Dell), Emma Grede (ITB Worldwide), Aimee Mullins (Actrice), Livia Firth (Eco-Age).

Dinsdag:
1000 – 1045: Creating constellations unleashing creativity through collaboration
Sprekers: Pharrel Williams (muzikant), Bob Pittman (iHeartMedia)
1100 – 1200: Masterclass: Why you shouldn’t believe anything you’ve been taught about advertising
Sprekers: Paul Feldwick
1200 – 1245: Innovation: when new just isn’t enough
Sprekers: Richard Edelman (Edelman), Jamier Oliver
1400 – 1430: Designing Heineken’s Thirst for Creativity
Sprekers: Mark van Iterson (Heineken)

Woensdag:
1230 – 1315: BBC Worlds News Hardtalk Stephan Sackur Interviews Sir Martin Sorrell
1245 – 1315: Hollywood and trends in digital storytelling
Sprekers: Kim Kardashian-West, Chris Duffey (Sudler), Niccolo de Masi (Glu)
1300 – 1345: Music in the digital age
Sprekers: Grace Helbig (Youtuber), Jamal Edwards (SB.TV), Mark Ronson (producer)
1400 – 1445: The New Engine of Creativity: data science
Sprekers: Marc Benioff (Salesforce), Ulrik Nehammer (Coca-Cola), Will.i.Am (muzikant), Franck Le Moal (Louis Vuitton Malletier)

Donderdag:
1315 – 1345: How to rebuild a Creative culture when everything’s fucked
Spreker: Al Moseley (180 Amsterdam)
1400 – 1445: Ogilvy & Inspire returns with social activist Monica Lewinsky

Vrijdag:
1200 – 1300: The Cannes Debate: Sir Martin Sorrell in conversation with Al Gore

Zaterdag:
1500 – 1530: Keith Reinhard meets The Backpacker Intern
Keith Reinhard (DDB Worldwide) en Mark van der Heijden (The Backpacker Intern)

Meer informatie over de Cannes Lions is te vinden op de van het festival of in het Adformatie-dossier ‘’.

Adformatie houdt je uiteraard voortdurend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met uitslagen, blogs, video’s en de laatste reacties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in