
Media voor preschoolkids moeten volgens de 510 ondervraagde moeders alles kunnen: allereerst kennis overbrengen en vaardigheden stimuleren, maar ook onderhouden en de fantasie prikkelen. Kinderboeken voldoen nog het meest aan de educatieve eisen, kindertijdschriften zijn vooral leuk en leveren kennis.
Het meeste plezier beleven kinderen aan televisie, maar al biedt tv kennis, de fantasie wordt minder gestimuleerd. Hun vrije tijd besteden de kleintjes het vaakst aan vriendjes, tekenen en boekjes kijken. Volgens de moeders heeft hun kroost naast slapen, eten, onderweg zijn, crèche en kleuterschool ongeveer zeven uur vrije tijd. Twee uur daarvan besteden ze aan media, vooral kinder- en plaatjesboeken en kindertelevisie.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensAl voor ze kunnen lezen kennen de kleintjes enkele merken. Zo heeft ruim eenderde van de 3- tot 5-jarigen concrete wensen bij yoghurt, limonade en tandpasta, en ongeveer eenvijfde bij vissticks, zoetwaren en spelletjes. De moeders zeggen de wensen meestal te vervullen. Niet alleen daardoor lopen de kleintjes in de papieren. Eten, drinken, kleding, speelgoed, verzekeringen en overige aankopen kosten gemiddeld €316 per maand; in 2002 was dat nog €270.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee