Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen het beste voor de kleine

Moeders willen voor hun kroost nuttige media, zo blijkt uit Duits onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Media voor preschoolkids moeten volgens de 510 ondervraagde moeders alles kunnen: allereerst kennis overbrengen en vaardigheden stimuleren, maar ook onderhouden en de fantasie prikkelen. Kinderboeken voldoen nog het meest aan de educatieve eisen, kindertijdschriften zijn vooral leuk en leveren kennis.

related partner content for mobile comes here

Het meeste plezier beleven kinderen aan televisie, maar al biedt tv kennis, de fantasie wordt minder gestimuleerd. Hun vrije tijd besteden de kleintjes het vaakst aan vriendjes, tekenen en boekjes kijken. Volgens de moeders heeft hun kroost naast slapen, eten, onderweg zijn, crèche en kleuterschool ongeveer zeven uur vrije tijd. Twee uur daarvan besteden ze aan media, vooral kinder- en plaatjesboeken en kindertelevisie.

Al voor ze kunnen lezen kennen de kleintjes enkele merken. Zo heeft ruim eenderde van de 3- tot 5-jarigen concrete wensen bij yoghurt, limonade en tandpasta, en ongeveer eenvijfde bij vissticks, zoetwaren en spelletjes. De moeders zeggen de wensen meestal te vervullen. Niet alleen daardoor lopen de kleintjes in de papieren. Eten, drinken, kleding, speelgoed, verzekeringen en overige aankopen kosten gemiddeld €316 per maand; in 2002 was dat nog €270.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in