Overslaan en naar de inhoud gaan

Campell Soup met Pink Ribbon

Ter gelegenheid van de internationale Borstkankermaand heeft het Amerikaanse Campbell’s Soup een roze versie op de markt gebracht van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De blikken tomaten- en kippensoep die zijn toegerust met een roze met wit wikkel, waarop de Pink Ribbon van de Borstkankermaand staat afgebeeld, hebben de soepfabrikant een fikse verkoopboost opgeleverd. Retailer Kroger Co., die zich ook aan de campagne heeft verbonden, nam voor de maand oktober in plaats van de gangbare 3,5 miljoen blikken 7 miljoen roze blikken van Campbell af. De retailer rekent erop dat de blikken binnen een maand zijn uitverkocht.

related partner content for mobile comes here

Volgens een onderzoek iot 2004 van het Amerikaanse bureau Cone onder 1033 consumenten, krijgt 91 procent een positiever beeld van een onderneming die zich verbindt met een goed doel. Tevens overweegt 90 procent over te stappen naar een concurrerend product van een andere onderneming als dat is verbonden met een goed doel. De strijd tegen borstkanker blijkt een populair doel om een bedrijf of product aan te verbinden. Campbell zal 3,5 dollarcent per blik doneren aan de Breast Cancer Foundation, wat geschat zal resulteren in een donatie van 250.000 dollar. (Adage)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in