Campell Soup met Pink Ribbon


De blikken tomaten- en kippensoep die zijn toegerust met een roze met wit wikkel, waarop de Pink Ribbon van de Borstkankermaand staat afgebeeld, hebben de soepfabrikant een fikse verkoopboost opgeleverd. Retailer Kroger Co., die zich ook aan de campagne heeft verbonden, nam voor de maand oktober in plaats van de gangbare 3,5 miljoen blikken 7 miljoen roze blikken van Campbell af. De retailer rekent erop dat de blikken binnen een maand zijn uitverkocht.
Volgens een onderzoek iot 2004 van het Amerikaanse bureau Cone onder 1033 consumenten, krijgt 91 procent een positiever beeld van een onderneming die zich verbindt met een goed doel. Tevens overweegt 90 procent over te stappen naar een concurrerend product van een andere onderneming als dat is verbonden met een goed doel. De strijd tegen borstkanker blijkt een populair doel om een bedrijf of product aan te verbinden. Campbell zal 3,5 dollarcent per blik doneren aan de Breast Cancer Foundation, wat geschat zal resulteren in een donatie van 250.000 dollar. (Adage)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid