KWF start campagne voor borstkankermaand


Aan de campagne met als motto 'Stop borstkanker, geef voor onderzoek' wordt belangeloos meegewerkt door Sylvana Simons, Ruth Jacott, Catherine Keyl en Mieke van der Weij. Deze vier bekende Nederlanders vragen, gehuld in een roze lint, aandacht voor het belang van wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker. Het roze lint is internationaal het symbool voor borstkanker. De lancering van de televisiecommercial is in het programma Max & Catherine (2 oktober, 17:30, Nederland 2). De presentatrice van het programma, Catherine Keyl, probeert in de maand oktober zoveel mogelijk geld op te halen voor een onderzoeksproject in het Nederlands Kankerinstituut/ Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL).
KWF Kankerbestrijding wil in de borstkankermaand vooral het belang van borstkankeronderzoek onderstrepen. Want alleen door wetenschappelijk onderzoek is het volgens de organisatie mogelijk om daadwerkelijk vooruitgang te boeken. Jaarlijks financiert KWF Kankerbestrijding zo'n 30 onderzoeksprojecten op het gebied van borstkanker in de academische ziekenhuizen en het NKI-AVL, een doelbesteding van ongeveer 14 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid