Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi en Lidl verliezen marktaandeel

De Duitse hard discounters Adli en Lidl verloren vorig jaar in Nederland voor het eerst sinds jaren marktaandeel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lidl zag zijn marktaandeel met 0,3 procentpunt dalen, tot 3,8 procent. Aldi raakte 0,2 procentpunt kwijt en kwam uit op een marktaandeel van 9,5 procent.

related partner content for mobile comes here

De cijfers zijn afkomstig van marktonderzoeksbureau ACNielsen. De uitslag rijmt niet met het beeld dat bij de twee ketens bestaat: Aldi en Lidl hebben de afgelopen jaren immers voortdurend marktaandeel gewonnen en hun winkelnet uitgebreid. Lidl telt in Nederland op dit moment meer dan tweehonderd vestigingen en Aldi is de 400-grens inmiddels gepasseerd.

Deskundigen denken dat de gevolgen van de prijzenoorlog in de supermarkten de belangrijkste reden is voor de krimp in het harddiscountmarktaandeel.
(bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in