Aldi en Lidl verliezen marktaandeel
De Duitse hard discounters Adli en Lidl verloren vorig jaar in Nederland voor het eerst sinds jaren marktaandeel.
Lidl zag zijn marktaandeel met 0,3 procentpunt dalen, tot 3,8 procent. Aldi raakte 0,2 procentpunt kwijt en kwam uit op een marktaandeel van 9,5 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De cijfers zijn afkomstig van marktonderzoeksbureau ACNielsen. De uitslag rijmt niet met het beeld dat bij de twee ketens bestaat: Aldi en Lidl hebben de afgelopen jaren immers voortdurend marktaandeel gewonnen en hun winkelnet uitgebreid. Lidl telt in Nederland op dit moment meer dan tweehonderd vestigingen en Aldi is de 400-grens inmiddels gepasseerd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Deskundigen denken dat de gevolgen van de prijzenoorlog in de supermarkten de belangrijkste reden is voor de krimp in het harddiscountmarktaandeel.
(bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid