Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn herontdekt de krant

Albert Heijn keert terug in de Nederlandse dagbladen, met wekelijkse advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De supermarkt heeft daartoe een overeenkomst van een jaar gesloten met PCM, uitgever van onder meer de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsbladen en NRC.Next. Sinds vorige maand verschenen er al wekelijkse advertenties op dinsdag in deze kranten.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe deal maakt weer deel uit van een bredere overeenkomst tussen PCM en KPN, die samen het gratis dagblad Dag uitgeven. Albert Heijn adverteert daar dagelijks in.

De supermarktketen stapte een paar jaar geleden uit de krant om meer budget te kunnen vrijmaken voor de eigen bonusfolders, sponsored magazine Allerhande en televisiereclame. Maar volgens PCM wil AH de krant weer inzetten om meer in te kunnen haken op de actualiteit.

Albert Heijn was in 2006 met een advertentiebudget van 45 miljoen euro de grootste adverteerder onder Nederlandse retailers. Daarvan ging echter maar iets meer dan twee miljoen naar de kranten. Met 28 miljoen euro spendeerde Lidl het meeste geld bij de kranten.

Bron: Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in