Overslaan en naar de inhoud gaan

Emailmarketing groter dan DM in Groot-Brittannië

Op het Britse eiland is e-mailmarketing dit jaar voor het eerst groter direct mail, qua volume althans. Dat blijkt uit cijfers van de Email…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de onderzoekers is het volume aan e-mailmarketing in één jaar tijd met 52 procent gestegen. Bovendien worden ook minder commerciële e-mails geweigerd.

related partner content for mobile comes here

Uit de studie blijkt verder dat de uitgaven aan direct mail weliswaar zijn gestegen, maar dat het verzonden in het afgelo-pen jaar duidelijk is gedaald. Dat heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met het feit dat er meer gewerkt wordt met multichannelcampagnes en dat doelgroepen meer gericht worden benaderd.

De e-mailmarketingsector denkt dat de volumes ook in de toekomst met ongeveer éénderde zullen blijven groeien. Vol-gens 42 procent van de respondenten is het succes te danken ana het feit dat het medium gerichte campagnes mogelijk maakt, 33 procent verwijst naar het productaanbod en 25 procent denkt dat het ligt aan goede creatieve campagnes.

'Uit de studie is gebleken dat tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nog slechts 2 procent van de commerciële e-mails terugkeert zonder de bestemmeling bereikt te hebben', aldus het tijdschrift DM Europe. 'Tijdens het eerste kwartaal was dat nog 6 procent.'

Bron: Express.be

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in