Emailmarketing groter dan DM in Groot-Brittannië


Volgens de onderzoekers is het volume aan e-mailmarketing in één jaar tijd met 52 procent gestegen. Bovendien worden ook minder commerciële e-mails geweigerd.
Uit de studie blijkt verder dat de uitgaven aan direct mail weliswaar zijn gestegen, maar dat het verzonden in het afgelo-pen jaar duidelijk is gedaald. Dat heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met het feit dat er meer gewerkt wordt met multichannelcampagnes en dat doelgroepen meer gericht worden benaderd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe e-mailmarketingsector denkt dat de volumes ook in de toekomst met ongeveer éénderde zullen blijven groeien. Vol-gens 42 procent van de respondenten is het succes te danken ana het feit dat het medium gerichte campagnes mogelijk maakt, 33 procent verwijst naar het productaanbod en 25 procent denkt dat het ligt aan goede creatieve campagnes.
'Uit de studie is gebleken dat tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nog slechts 2 procent van de commerciële e-mails terugkeert zonder de bestemmeling bereikt te hebben', aldus het tijdschrift DM Europe. 'Tijdens het eerste kwartaal was dat nog 6 procent.'
Bron: Express.be
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid