Overslaan en naar de inhoud gaan

Af en toe doen marketeers iets aan marketing

9% van de tijd gaat op aan 'niet nuttig vergaderen'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wist u al, maar het is eens uitgezocht. Marketeers zijn net een derde van hun tijd bezig met marketing. Althans in Verenigde staten is dat zo, volgens een recent onderzoek uitgevoerd door Workfront.  


related partner content for mobile comes here



Verhuisdozen
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 207 marketeers die allen werken in bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Volgens de onderzoekers gaat 16% van alle marketeerstijd op aan het e-mail, voor zover dat niet óók werk is natuurlijk. 12% gaat verloren aan administratieve taken, evenzoveel aan nuttig vergaderen, 9% aan zogeheten ‘niet essentiële taken’, 9% aan &;niet nuttig vergaderen&; en 7% aan van alles en nog wat: van filerijden tot verjaardagen vieren en verhuisdozen inpakken. Ook opvallend: 71% van de marketeers zit langer dan een half uur aan de lunch.


86% van de respondenten checkt minstens af en toe in het weekend zijn werk-email, 89% doet dat geregeld buiten de gewone werkuren en 56% doet het elke dag.




Het volledig rapport vindt u

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in