Overslaan en naar de inhoud gaan

Adoptie van sociale media door MBK in US lijkt af te vlakken

Volgens een studie van Network Solutions en de Universiteit van Maryland begint de adoptie van innovatieve marketingtechnieken zoals…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verwachte resultaten van sociale media zijn wel veranderd. Bedrijven leggen nu veel meer de nadruk op het opbouwen van naamsbekendheid en het onderhouden van klantrelaties. De meest genoemde doelstellingen zijn:
- Contact onderhouden met klanten: 65% (46% zes maanden eerder)
- Opbouwen van naamsbekendheid: 64% (52% zes maanden eerder)
- Aantrekken van nieuwe klanten: 53% (61% zes maanden eerder)

related partner content for mobile comes here

Van degene die sociale media gebruiken heeft 73% een bedrijfspagina (75% zes maanden eerder), 65% posts status updates (69% zes maanden eerder) en 51% monitort commentaren over hun bedrijf op sociale media sites (54% zes maanden eerder).

Het gebruik van LinkedIn is afgenomen: 42% zegt dit medium te gebruiken een daling ten opzichte van 57% zes maanden geleden.

Bedrijven gebruiken krijgen volgens eigen zeggen directe verkoopleads via sociale media. 42% van hen heeft leads ontvangen via Facebook, 36% via LinkedIn en 16% via Twitter.

De top sociale media krijgen ook krediet voor het leveren van aanbevelingen door klanten via Facebook fans (69%), Twitter volgers (44%) en LinkedIn collega’s (62%).

Het oordeel over sociale media is nog steeds verdeeld. 51% zegt dat het net zo veel oplevert als dat het kost, 22% zegt te verdienen en 20% zegt te verliezen op hun investeringen in sociale media. Dit is onveranderd ten opzichte van zes maanden geleden.

Meer dan vier van de tien bedrijven zegt dat het beheren van sociale media meer tijd kost dan verwacht. Dat is een verbetering ten opzichte van vijf van de tien een half jaar eerder.

29% zegt zich zorgen te maken omdat sociale media mensen een forum geeft om over het bedrijf te klagen. Dat is ruim meer dan de 17% een jaar eerder.

Dit onderzoek werd in juni 2010 door Network Solutions en de Universiteit van Maryland in de US uitgevoerd onder 500 bedrijven met minder dan 100 medewerkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in