Overslaan en naar de inhoud gaan

Acht Gouden Inhaakmedailles

De Gouden Inhaakmedailles 2012 gaan naar campagnes van Rabobank, D-reizen, C1000 (2x), McDonald's, Nike, NS en Heineken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury van de Gouden Inhaakmedailles heeft acht campagnes bekroond met de prijs voor de beste sportinhakers van 2012. Inhakers op het EK voetbal en de Olympische Zomerspelen dongen mee naar de awards. De jury was over het algemeen niet zo enthousiast over de creativiteit en originaliteit. Met name in de categorie Activatie/Sales Promotion werd er erg veel ‘herhaling van eerdere acties’ en ‘me too’ gesignaleerd. In deze categorie viel dan ook geen hoofdprijs.

related partner content for mobile comes here

Eerder waren al nominaties vastgesteld rond het EK. Daar werden eerst nominaties rond de Olympische Spelen aan toegevoegd. Uit de totale lijst werden de winnaars gekozen. De uitingen die een Gouden Inhaakmedaille wonnen, scoorden vooral op aspecten als ‘kwaliteit van de uitvoering’, degelijkheid en consistentie.

In de categorie Totaalcampagnes werd goud toegekend aan twee Olympische Spelen-inhakers: NS met de campagne ‘London Centraal’ en Rabobank met de campagne ‘Van Begin tot Goud’. In de categorie Print wonnen juist twee EK-inhakers: de advertentie ‘Pechvogel’ van C1000 en D-reizen met de advertentie ‘Robin moet weg’. De Nike tv-commercial rond de Olympische Spelen won goud, evenals de EK-inhakers van McDonald’s met het beschilderen (en weer schoon maken) van de Duitse Ambassade. In de categorie Internet/Interactief werden de internetactiviteiten rond het Holland Heineken House met goud beloond. De jury had vooral waardering voor de wijze waarop deze adverteerder zich als contentmaker manifesteerde.

De prijzen worden binnenkort op een besloten bijeenkomst uitgereikt. Alle genomineerde inhakers ontvangen een eervolle vemelding.

De jury bestond dit jaar uit Arian Buurman (Ster), Olaf Croon (Cebuco), Charles Borremans (Goud activatie), Titus Eikelboom (Stroom), Rob Beemster (Adformatie), Gonnie Spijkstra (Versereclame.nl), Jos Krutzmann (copywriter), Marianne Zwagerman (Ministerie van Fenomenisering), Frank van den Wall Bake, Richard Derks (IIZT) en juryvoorzitter Peter Strating.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in