Overslaan en naar de inhoud gaan

ACCENTEN 2005: FMCG winnaars

Gisteravond werden de Accenten 2005 uitgereikt. Middels een zogenaamde "spetterende" show werden de awards uitgereikt in Studio 21 te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verrassingen waren er zeker: Menzis (de zorgverzekeraar) en Heineken wonnen veel Accenten in verschillende categorien (ieder 3). Mijn eigen jury-categorie kende ook een verrassing. Een mindere verrassing in mijn ogen. De winnaars in de FMCG categorie waren:

related partner content for mobile comes here

Heineken ?
- Heineken heeft samen met de hiphop scene een nieuw platform gecreerd. Middels dit online magazine vond deze nieuwe trend een nieuw podium om elkaar te ontmoeten en nieuwe elementen aan te kondigen.
- Mooi concept; zeer goed uitgevoerd zonder overdadige branding/communicatie (zie de kleine H overal). Een echte co-production. Het mooiste is dat het gedaan is vanuit 1 idee verder uitgevoerd is over mediatypen die perfect passen.

Unilever ? Robijn
- Laat de gekleurde was doen door bekende Nederlanders, zoals Jules Deelder, karin Bloemen en Leontine Ruiters. Een kleurige communicatie.
- Mooi gedaan dat "kom bij de bekende mensen thuis". Categorie doorberekend in mijn ogen.

Quote ? Quote 500
- Quote heeft met een klein budget bekende en rijke mensen op straat opgeroepen hun best te doen een paar kwartjes meer te verdienen om zo net in de Quote 500 terecht te komen (ze dreigden er namelijk net uit te vallen). Dit werd verder alleen op internet vertoond middels een filmpje waarin Jort rond rijdt in bijv. de PC Hoofdtstraat). Mooi grap hiervan is dat de mediawaarde gigantisch was omdat Estelle Gullit een rechtzaak tegen Quote aanspande.
- Leuk idee. Echter de gigantische mediawaarde was een toevalstreffer in mijn ogen. Daardoor wordt het gehele concept in de beoordeling overschaduwd.

Unilever ? Glorix
- De campagne met de trucker die alleen thuis op de schone pot wil zitten.
- Herkenbaar gevoel schijnbaar voor veel Nederlanders. Mooi en leuk uitgevoerd.

En de grote verrassing in mijn ogen was dat Vrumona ? geen accent wonnen (zie op de site ook de TVC). Dat zijn die zwarte verpakkingen met speciale smaakdranken voor volwassenen. De communicatie was helemaal in lijn met de verpakking. Het hele concept klopte. TVC deed wat die moest doen: awareness en nieuwsgierigheid, niet meer niet minder. Fantastisch! ben erg benieuwd naar de verkoopcijfers.

In mijn ogen hebben ze zeker een Accent 2005 gewonnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in