Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe sexy is B2B?

Gaat een marketeer liever voor de hippe, maar overvolle B2C markt of voor de onontgonnen, maar minder tot de verbeelding sprekende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt, nee, het is een retorische vraag.

related partner content for mobile comes here

Het leeuwendeel van de marketingstudenten dat kersvers op de arbeidsmarkt is gekomen wil product manager van een populair biermerk worden of het marktaandeel van margarines vergroten. Ik ken er althans weinig en heb er weinig gekend, die vol passie vertelden dat ze industriele afzuiginstallaties in het Oostblok aan de man gingen brengen.

Heeft de sector een imagoprobleem, net als de biologische producten in de foodsector: kansrijk, maar niet sexy? Of zit het gewoon in de aard van de sector?

En gaat de marketeer dus voor de vorm en minder voor de inhoud? Of is dat te kort door de bocht?

Ik geloof dat er genoeg uitdaging ligt bij B2B-bedrijven, maar dat de marketeers zelf ook schuldig zijn aan de achterblijvende populariteit van de sector. Want dat laatste mogen we toch wel als een feit vaststellen.

Veel marketeers nemen hun eigen business in mijn ogen vaak veel te serieus en bewerken -samen met hun collega's van (arbeidsmarkt)communicatie- de markt op een manier die weinig smeuiig oogt. Tuurlijk is het een andere markt die om een andere benadering vraagt. En natuurlijk is de branche hard in ontwikkeling en wordt er bij veel bedrijven ook marketing op eredivisieniveau bedreven. Maar dat doet niets af aan het zwakke imago.

Misschien tijd voor een brancheoverkoepelende campagne. Maar ja, welke marketeer heeft nou zin om die te ontwikkelen?:-)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in