Zelf je CD branden bij Starbrucks
De persoonlijke CD gaat dertien dollar kosten, aldus Business Week. Starbucks werkt voor de ‘in store music service’ samen met Hewlett-Packard (HP). HP stelt speciale tablet pc’s ter beschikking, waarbij klanten kunnen kiezen uit 250.000 liedjes.
Starbucks bewandelt bij zijn downloaddienst de legale weg en heeft overeenkomsten gesloten met de meeste grote platenmaatschappijen. Het horecabedrijf gaat qua prijzen de concurrentie aan met Apple’s iTunes en met MusicMatch. Voor vijf liedjes moet je bijna zes dollar betalen, een vergelijkbaar bedrag met dat van Apple iTunes.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
De dienst is geen proef: Starbucks wil nog dit jaar de downloaddienst in 2500 koffieshops aanbieden.
Daarnaast wil Starbucks ook de wifi-consument bedienen, zodat je, wachtend op je ‘frappucino’ of ‘caffe latte decaf’, ook met je laptop of mp3-speler CD's kunt branden. HP en T-Mobile boden eerder samen draadloos internet aan in een groot aantal Starbucks koffieshops.
Starbucks kocht eerder een kleine keten van platenzaken in de VS en het brengt ook CD´s onder eigen naam uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid