Overslaan en naar de inhoud gaan

'Wehkamp groeit dankzij crisis'

Online warenhuis Wehkamp.nl blijft groeien. Dat komt voor een deel door de crisis, aldus topman Paul Nijhof.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij zei dit zaterdag in een interview met het . Mensen winkelen steeds liever op internet. Zo sparen ze onder meer parkeergeld uit en hebben ze alles wat ze zoeken direct bij de hand, meent Nijhof. 'Stenen' winkels voeren een achterhoedegevecht tegen hun concurrenten op internet, dat ze niet kunnen winnen, denkt hij. 'Tot 50 procent van de verkoop verdwijnt in 10 tot 15 jaar naar internet. Bij elektronica is dat tot 90 procent. Ik zie het in onze groei terug.'

related partner content for mobile comes here

De winkels kunnen niet op tegen het enorme assortiment dat biedt. Het internetwarenhuis verkoopt 163.000 artikelen. Volgens Nijhof willen consumenten het liefst alles wat ze zoeken op één plek kunnen vinden. Ze hebben geen zin om voor verschillende artikelen verschillende websites te bezoeken. En dat verklaart volgens Nijhof het succes van zijn bedrijf: 'Wij zijn de Koopgoot en de Kalverstraat op internet.'

Nog een voordeel van internetshoppen is dat de 'etalage' razendsnel kan worden aangepast. Nijhof noemt als voorbeeld afgelopen februari, toen het zo koud was dat er bijna een Elfstedentocht kwam. In de stenen winkels hing al de zomercollectie, maar 'wij switchten in een paar uur met het weerbericht mee naar het thema ijspret. Skipakken, mutsen, schaatsen, het vlóóg weg'.

De enige winkels die de potentie hebben om te overleven zijn de winkels die zich onderscheiden, denkt de Wehkamp-topman. Winkels die heel gespecialiseerd zijn of waar je ook kunt eten, zoals Ikea, hebben goede kans te blijven bestaan.

Bron: AD/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in