Coca-Cola haalt 50 miljoen Facebook-likes
En volgens Coca-Cola komt dat 'puur en alleen door authentiek communiceren en actieve engagement met de fans'.
Tot nu toe hadden alleen sterren als Eminem en Rihanna de 50 miljoen gehaald. Disney is het tweede grote merk op Facebook, met 38,2 volgers.
Overigens heeft Facebook zelf 71,9 miljoen likes, Youtube telt er 62 miljoen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe Facebookpagina zelf is trouwens helemaal niet gemaakt door Coca-Cola, maar door 2 consumenten - Dusty Sorg and Michael Jedrzejewski, in 2008.
Coca-Cola de probeert de band met volgers nu te versterken met een nieuwe Facebook-app, waarbij de 50 miljoen mensen ideeën kunnen indienen om ‘de wereld een gelukkigere plek te maken’. De nieuwe campagne is in lijn met de positionering van Coca-Cola: ‘Open Happiness. Het beste idee wordt door Coca-Cola uitgewerkt in 2013.
Coca-Cola verwacht veel van Facebook en is dan ook een actieve promoter van het sociale network. Zo ziet de frisdrankfabrikant Facebook als een ‘leading indicator of potential sales.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid