Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola haalt 50 miljoen Facebook-likes

Coca-Cola heeft als eerste merk ter wereld 50 miljoen likes gehaald op Facebook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En volgens Coca-Cola komt dat 'puur en alleen door authentiek communiceren en actieve engagement met de fans'.

related partner content for mobile comes here

Tot nu toe hadden alleen sterren als Eminem en Rihanna de 50 miljoen gehaald. Disney is het tweede grote merk op Facebook, met 38,2 volgers.
Overigens heeft Facebook zelf 71,9 miljoen likes, Youtube telt er 62 miljoen.

De Facebookpagina zelf is trouwens helemaal niet gemaakt door Coca-Cola, maar door 2 consumenten - Dusty Sorg and Michael Jedrzejewski, in 2008.

Coca-Cola de probeert de band met volgers nu te versterken met een nieuwe Facebook-app, waarbij de 50 miljoen mensen ideeën kunnen indienen om ‘de wereld een gelukkigere plek te maken’. De nieuwe campagne is in lijn met de positionering van Coca-Cola: ‘Open Happiness. Het beste idee wordt door Coca-Cola uitgewerkt in 2013.

Coca-Cola verwacht veel van Facebook en is dan ook een actieve promoter van het sociale network. Zo ziet de frisdrankfabrikant Facebook als een ‘leading indicator of potential sales.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in