5 tips voor betere winkelervaring
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
Het bureau geeft vijf tips (uit het onderzoek ‘Shopper Experience Study’) om een goede klantervaring te realiseren.
1. Prijs
Prijs is van invloed op de aankoopbeslissing. Het eerste punt waarop retailers winst kunnen boeken is het bieden van scherpere prijzen dan de concurrent. Prijselasticiteit is door de huidige recessie lager geworden. Retailers moeten daarbij wel letten op de transparantie van prijzen, aangezien prijsvechters vaak de prijs proberen te drukken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den Haag
2. Een gepersonaliseerde winkelervaring
Prijs is belangrijk, maar dit betekent niet dat retailers altijd de laagste prijs moeten bieden. Op deze manier wachten klanten met kopen tot de laagste prijs wordt geboden. Het is slimmer om strategische elementen toe te voegen aan de winkelervaring, zoals het aanbieden van exclusieve producten, extra service, meer gebruiksgemak en tijdelijke aanbiedingen.
3. Snelheid, gemak en eenvoud
Klanten willen snel en probleemloos richting de kassa. Geen gedoe en vooral geen cross-selling. Zij willen artikelen makkelijk retourneren en zitten niet te wachten op lastige vragen bij de klantenservice.
4. Indelen van producten in luxegoederen en gebruiksartikelen
Wanneer klanten op zoek zijn naar luxegoederen zoeken ze via andere bronnen dan wanneer zij op zoek zijn naar gebruiksartikelen. Bij luxegoederen raadplegen ze de website van de winkel en sociale media en doen ze online zoekopdrachten. Bij gebruiksartikelen kijken klanten meer naar de verpakking van het product, brochures, informatie bij het schap of interactieve productdisplays.
5. Bereidheid van klanten om persoonlijke informatie te delen
Klanten in de leeftijd van 45 jaar en jonger delen sneller persoonsgegevens dan ouderen. Ook hebben zij er minder problemen mee om hun locatie te delen met anderen. Met deze kennis kan een beter en gepersonaliseerd aanbod worden samengesteld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid