Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever in conflict met Fransen over theemerk

Unilever-topman Paul Polman heeft in de Franse krant Le Figaro felle kritiek geuit op de regering van Frankrijk. Aanleiding is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever-topman Paul Polman heeft in de Franse krant Le Figaro op de regering van Frankrijk. Aanleiding is een conflict over het eigendom van het theemerk Éléphant.

related partner content for mobile comes here

De regering wil dat Unilever afstand doet van het merk, zodat de fabriek waar de thee gemaakt werd een doorstart kan maken.

De fabriek werd eerder gesloten omdat de productie van thee daar volgens Unilever niet meer rendabel zou zijn. Het personeel kon volgens Polman echter wel tegen hetzelfde salaris in andere vestigingen van Unilever aan de slag. 'We hebben meer gedaan dan we wettelijk moesten doen', zegt Polman in Le Figaro.

De Franse regering eist nu dat de fabriek weer opengaat, maar ook onder dezelfde merknaam weer thee gaat produceren. Unilever wil echter geen afstand van de merknaam doen.

Polman vergelijkt in het interview de situatie in Frankrijk met Cuba en Noord-Korea, waar merken ook niet beschermd zijn.

Franse president Hollande kiest deze strategie om bedrijfssluitingen te voorkomen en werkgelegenheid te redden. Dat botst met de leiding van die ondernemingen, die fabrieken om economische redenen willen sluiten of verplaatsen.

Bron: NOS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in