Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC: nieuw distributiemodel voor films

UPC Nederland brengt op 10 september ‘Deal’, de nieuwe film van Eddy Terstall uit via een nieuwe distributievorm waarbij films via…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

brengt op 10 september ’, de nieuwe film van Eddy Terstall uit via een nieuwe distributievorm waarbij films via zoveel mogelijk distributiekanalen gelijktijdig en worden gemaakt voor een breed publiek.

related partner content for mobile comes here

Het betreft een samenwerkingsverband tussen UPC, Eddy Terstall en producent Gijs van de Westelaken van Column Film en mediabureau OneBigAgency.

Door deze nieuwe aanpak willen UPC en partners laten zien dat films sneller dan nu beschikbaar kunnen komen voor een groot publiek, waarbij ieder distributiekanaal succesvol kan zijn. UPC stelt dat de gangbare tijdslijnen die op dit moment in de filmindustrie worden gehanteerd onvoldoende rekening houden met de veranderde wensen van de consument. Normaal gesproken wordt een film middels een vast tijdschema uitgebracht in de bioscoop, op DVD, Video On Demand en zo verder, waarbij elke distributiekanaal een korte ‘window’ heeft om gemaakte kosten terug te verdienen.

UPC is van mening dat het Nederlands grootste video on demand-aanbieder is en hierdoor ‘bij het veranderen van de tijdslijnen een actieve rol te spelen’.

Pim Hofmeester, manager video on demand bij UPC: ‘DEAL wordt via zo veel mogelijk kanalen tegelijk gelanceerd. Een consument kan op deze manier zelf bepalen waar en wanneer hij een film wil kijken.’

De film is volgens UPC op een unieke wijze tot stand gekomen, ‘namelijk zonder enige subsidie maar volledig via crowd funding, private equity en sponsoring. Individuele filmliefhebbers konden een bedrag doneren om de film mogelijk te maken’. UPC is ook medefinancieerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in