UPC: nieuw distributiemodel voor films
UPC Nederland brengt op 10 september ‘Deal’, de nieuwe film van Eddy Terstall uit via een nieuwe distributievorm waarbij films via zoveel mogelijk distributiekanalen gelijktijdig en worden gemaakt voor een breed publiek.
Het betreft een samenwerkingsverband tussen UPC, Eddy Terstall en producent Gijs van de Westelaken van Column Film en mediabureau OneBigAgency.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDoor deze nieuwe aanpak willen UPC en partners laten zien dat films sneller dan nu beschikbaar kunnen komen voor een groot publiek, waarbij ieder distributiekanaal succesvol kan zijn. UPC stelt dat de gangbare tijdslijnen die op dit moment in de filmindustrie worden gehanteerd onvoldoende rekening houden met de veranderde wensen van de consument. Normaal gesproken wordt een film middels een vast tijdschema uitgebracht in de bioscoop, op DVD, Video On Demand en zo verder, waarbij elke distributiekanaal een korte ‘window’ heeft om gemaakte kosten terug te verdienen.
UPC is van mening dat het Nederlands grootste video on demand-aanbieder is en hierdoor ‘bij het veranderen van de tijdslijnen een actieve rol te spelen’.
Pim Hofmeester, manager video on demand bij UPC: ‘DEAL wordt via zo veel mogelijk kanalen tegelijk gelanceerd. Een consument kan op deze manier zelf bepalen waar en wanneer hij een film wil kijken.’
De film is volgens UPC op een unieke wijze tot stand gekomen, ‘namelijk zonder enige subsidie maar volledig via crowd funding, private equity en sponsoring. Individuele filmliefhebbers konden een bedrag doneren om de film mogelijk te maken’. UPC is ook medefinancieerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid