Overslaan en naar de inhoud gaan

Lekker bezig dat KPN.

Ik heb TBWA creatief hoog zitten. Dus ik geloof niet dat “KPN Doet ’t gewoon” hun favoriete idee was. Ik denk eerder dat ze net zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kan de beste overkomen. Maar van KPN is het niet het enige missertje. Veel erger was de zogenaamde “corporate” campagne die een aantal weken geleden in alle dagbladen stond. Qua formaat variërend van postzegel tot een krappe halve pagina, weliswaar op de redactionele pagina’s, maar toch met een uitstraling of het geld op was.

related partner content for mobile comes here

Dit in schrille tegenspraak met het campagne-idee: “Wat sterker is, sterker maken” Ondersteund door een nog net te lezen voortkabbelend verslagje van de goede werken die KPN voor de samenleving verricht in een penetrant groen vlak dat stevig in de foto’s hakte. Nu was daar qua visuele kwaliteit, met foto’s van de fotograaf om de hoek, niet veel aan verloren, dus dat scheelt weer. Veel erger was de oplossing voor het logo, rechtsonder geplaatst in een uit de foto gebleekt hoekje. Waardoor het leek alsof iemand per ongeluk had geflitst en de foto was overbelicht.
Dit kon niet waar zijn. En het was ook gelukkig niet waar.

Navraag leerde me dat TBWA in deze vrijspraak verdient. Deze zorgvuldig geregisseerde anti-reclame was het creatieve kindje van een gerenommeerd pr-bureau. Moet kunnen, want we zijn tegenwoordig immers allemaal creatief.
Ik zou, als ik Slim was, die aandelen maar weer verkopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in